Jobbar du tex som hälsocoach som jag gör och önskar att folk ska hitta till dig när de googlar på hälsocoach? Då finns det viss metoder du kan ta till för att dra trafik till din sida.
Du kanske redan är anlitad som hälsocoach ganska ofta och har en hemsida. Samt så har du dessutom påbörjat att sälja hälsofrämjande produkter på din hemsida. Du upptäcker kanske att försäljningen inte ökar i den takt du hade önskat dig.
Då kan det vara bra att anlita en byrå som kan hjälpa dig med den biten tex Hjalmar & Company har stor erfarenhet av just E-handel något vi alla önskar få hjälp med.
På vilket sätt kan de hjälpa till med din e-handel?
- De kan optimera sökord för att du ska hamna högre på just de sökord du själv väljer. Tex om du säljer omega3 på din hemsida eller e-handel så hjälper de dig att optimera just omega3. Samt tänk då på att just sökordet “omega3” då har otroligt mycket konkurrens på nätet. Du kanske då ska lägga ihop några ord som tex “omega3 för bättre immunförsvar” eller “omega3 för torra slemhinnor”. Du som då säljer omega3 vet bäst vilka områden som detta olja hjälper bäst mot och då är det också de orden du ska be dem optimera.
- De kan ge dig både en fast kostnad och en rörlig kostnad beroende på vilken budget du har.
- Säljer du i stället nyttiga grönsaker på en delikatessbutik och önskar få fysiska kunder så kanske du då ska optimera “kålgrönsaker kålrabbi” som då är en kålsort som är otroligt nyttig och när folk googlar på denna grönsak kommer då din hemsida upp. Kunder väljer hellre delikatessbutiker som kan om sina produkter än de som säljer grönsaker bara för att sälja. Här gäller det också för din del att du sticker ut med din hemsida. Detta innebär då att du har en historia om alla produkter du säljer. Även här kan Hjalmar och Company hjälpa dig att ta fram de bästa sökorden.
- De var Hjalmar och Company som även var med för länge sedan när folk köpte annonser via telefonkatalogen som gick hem till alla hushåll i Sverige. På den tiden var man synlig om man fanns på telefonkatalogerna. Det fanns då en för varje stad dvs alla i Uppsala fanns i en telefonkatalog. På framsidan och baksidan fanns plats för annonser.
Vad kan du själv föra för att optimera din blogg eller hemsida?
- Varje gång du bloggar ska du skriva minst 300 tecken
- Skriv tex kålrabbi i flera olika böjningar som tex kålrabbin, kålrabbi och alla tänkbara böjningar i singular, plural mm
- Döp bilderna till sökordet i detta fall “kålgrönsak kålrabbi”
- Anlita en duktig SEO byrå som kan hjälpa dig på traven för vi behöver alltid hjälp även om vi kan göra lite själva också. Tar du hjälp så slipper du göra misstagen utan kan engagera dig i alla kunder du då kommer att få som tack för att du anlitar Hjalmar & Company.
Vad är då kolrabbi bra för?
Nu ska jag försöka optimera detta inlägg genom att blogga om kålrabbi och låtsas som om jag driver en delikatessbutik på någon gårdsbutik strax utanför storstaden.
Lägg märke till att jag då skriver lite tips på vad man kan göra med denna grönsak samt att jag då också beskriver bilderna utförligt. Visste du om att många människor även googlar på bilder?
Lämna ett svar